Cliëntenraad

 

Persoonlijke aandacht

Minimale wachttijden

Hoge beoordelingen

Professionele zorg

Cliëntenraad

In april 2021 werd de geheel nieuwe Cliëntenraad van de Annadal Kliniek geïnstalleerd. De Cliëntenraad is een onafhankelijke raad die de gemeenschappelijke belangen van cliënten behartigt. Via deze raad hebben cliënten invloed op het beleid en de organisatie van Annadal Kliniek.

Vanuit het perspectief van de cliënt praat de Cliëntenraad met het Bestuur over zaken zoals kwaliteit, veiligheid, informatievoorziening (voor cliënt en familie) en over toegankelijkheid van zorg. Een uitstekende behandeling en persoonlijke aandacht zijn hierbij het uitgangspunt. De raad focust o.a. op heldere en duidelijke communicatie tussen arts en cliënt zodat elke cliënt op basis van gedegen informatie samen met de specialist kan beslissen over de behandeling.

Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen 2018

Cliëntmedezeggenschap is wettelijk geregeld via de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen 2018. Deze medezeggenschap geldt voor (toekomstige) cliënten, maar ook voor hun familie. In de Medezeggenschapsregeling staat hoe invulling en uitvoering wordt gegeven waaronder de taken en bevoegdheden van de Cliëntenraad. De Cliëntenraad heeft zijn werkwijze vastgelegd in het Huishoudelijk reglement.

De Cliëntenraad gaat uit van brede signalen van cliënten, van rapportages van de Annadal Kliniek en van de Inspectie. Hierover praat de raad in eigen kring en met het bestuur. Ook over actuele en gemeenschappelijke onderwerpen rondom cliënten, wordt de raad regelmatig bijgepraat of laat zich daarbij informeren door derden.

De Cliëntenraad en het Bestuur van Annadal Kliniek hebben duidelijke afspraken gemaakt over wanneer het Bestuur de Cliëntenraad gelegenheid geeft advies te geven of voor instemming vraagt bij een beslissing. De Cliëntenraad kan ook ongevraagd advies geven aan het Bestuur. De Cliëntenraad bestaat uit drie leden:

  • Maurice Caris, voorzitter
  • Hennie Elshof
  • Koos Munnecom

Heeft u informatie die van belang kan zijn voor de Cliëntenraad? Heeft u een vraag?
U kunt de Cliëntenraad bereiken via het e-mailadres: Clientenraad@annadal-kliniek.nl

De Cliëntenraad behandelt geen individuele klachten van cliënten, daarvoor kan de cliënt terecht bij de Klachtenregeling van de Annadal Kliniek.

Wat patiënten zeggen...

Patiëntenwaardering:

"Zeer prettige arts."

Waardering: 9.3

Zeer prettige arts, en zeer fijn in omgang met de patient.

Lees deze review

"Vriendelijke ontvangst in een fijne omgeving"

Waardering: 9.9

Een vriendelijke ontvangst in een fijne omgeving. Zeer duidelijke uitleg gekregen over de problematiek t.a.v. mijn knie. De kleinschaligheid van de kliniek in combinatie met de deskundigheid ...

Lees deze review

"Heel goede zorgverlening"

Waardering: 9.0

Heel goede zorgverlening, rustige omgeving en iedereen doet enorm zijn best om de patiënt het zo comfortabel mogelijk te maken. Veel aandacht voor de patiënt. Dikke pluim.

Lees deze review

"Een heel rustige ervaring"

Waardering: 9.1

Een heel rustige ervaring, vergeleken met de drukte van een academisch ziekenhuis, wat heel belangrijk is bij een operatie. Iedereen even zorgzaam en behulpzaam, een aanrader. Je gaat er bijna met plezier naar toe.

Lees deze review

Wij hebben onder andere contracten met: